ARTIST

Teatro di Villa Mazzacorati di Bologna I 2006

2006
Image: 180 x 216 cm,
Frame: 184 x 220 cm
: C-print

국제갤러리 KUKJE GALLERY
칸디다 회퍼
Candida Hofer
작가 전시이력 Exhibition History

2019 Candida Hofer. About Structures and Colors - Sobre Estructuras y Colores, Galería Helga de Alvear, Madrid, Spain
2019 Candida Hofer. Showing and Seeing, Ben Brown Fine Arts, London, UK
2019 Candida Hofer. In Moskau - В Mоскве, Galerie Rüdiger Schöttle, München, Germany
2019 Contemplations: The Large and the Small - The Still and the Moving, Yuka Tsuruno Gallery, Tokyo, Japan
2019 Paris: Faces des Espaces, VNH Gallery, Paris, France

작가설명

칸디다 회퍼는 1944년 베를린 근교 에베르스발데에서 태어났다. 1964년 쾰른 베르크슐레에서 예술과 사진을 전공한 후에는 프리랜서 사진가로 활동하였다. 1973년 당시 유럽 내 가장 영향력 있는 교육기관이었던 뒤셀도르프 아카데미 영화과에서 올레 욘에게 수학하였다. 1976년 베른트 베허가 개설한 사진학과에 입학하여 1982년 졸업 전까지 “베허 학파” 1세대로 일컬어지는 악셀 휘테, 토마스 스투르트, 토마스 루프, 타타 론크홀즈, 페트라 분더리히, 안드레아스 구르스키 등과 함께 수학하였다. 이미 1970년대 후반부터 갤러리 전시를 갸졌던 칸디다 회퍼는 다양한 공적 기관의 공간들은 물론 온 카와라의 날짜 회화(Date Paintings) 및 로댕의 칼레의 시민(The Burghers of Calais) 12개 에디션과 같은 특정 피사체가 소재한 공간, 헤르초크 앤 드 뫼롱(Herzog & de Meuron)이 설계한 건축물 내, 외부를 담으며 작업의 반경을 넓혀왔다.

Artist Description

Candida Hofer was born in 1944 in Eberswalde, Germany, a town situated northeast of Berlin. She entered the Kolner Werkschulen (Cologne Academy of Fine and Applied Arts) in 1964 and studied art and photography, and worked as a freelance photographer upon graduation. She later attended the Kunstakademie Düsseldorf, one of the most influential European educational institutions at the time in 1973, where she initially studied film under Ole John. In 1976 she was accepted into Bernd Becher’s first photography class, studying alongside contemporaries Axel Hütte (1976 – 1981), Thomas Struth (1976 –1980), Thomas Ruff (1978 – 1985), Tata Ronkholz (1978 – 1985), Petra Wunderlich (1985 – 1988), and Andreas Gursky (1981 – 1987)—later collectively referred to as the first generation of the “Becher class.” Having already been the subject of gallery exhibitions in the late 1970s, Candida Hofer has spent decades expanding and redefining the boundaries of her practice. She not only photographs the interior spaces of public venues, but also conducts serial projects with specific subjects such as On Kawara’s Date Paintings and the twelve casts of Auguste Rodin’s The Burghers of Calais, documenting how they are placed in their respective collections, along with photographing the interiors and exteriors of the architectural feats of Herzog & de Meuron.